Logo deposthoorn.nl


 Noah, Marthijn en Jesper vertelden zaterdag onder andere hoe je fanbase opbouwt. (Fotografie: Presstigieux)
Noah, Marthijn en Jesper vertelden zaterdag onder andere hoe je fanbase opbouwt. (Fotografie: Presstigieux)

YouTube-sterren geven les in Den Haag

Onder de naam Ponkers maken Noah (23), Marthijn (27) en Jesper (23) furore op YouTube. Hun kanaal telt maar liefst 457.000 abonnees. En dat is wat veel jongeren ook willen. Influencer worden door een indrukwekkende fanbase op te bouwen. Dat trekt adverteerders en zorgt voor inkomsten. Kortom, kunnen leven van de filmpjes waar nu alleen nog vrienden en misschien een enkel familielid naar kijken. Maar hoe bereik je dat?

Den Haag - Noah, Marthijn en Jesper gaven zaterdag in het HEMA-filiaal aan de Grote Marktstraat een kijkje in de keuken van hun succesvolle vlog. Ze leerden de massaal toegestroomde jongeren - alleen al via een livestream volgden honderden hun les - hoe je een fanbase opbouwt en hoe je creatief aan de slag kunt gaan met thumbnails en clickbait titels.

Het was de tweede les uit de reeks van acht die de hele zomer in verschillende HEMA winkels en via hema.nl/vlogacademy live te volgen zijn. Iedere leerling die minimaal twee huiswerkopdrachten inlevert kan meedoen aan het eindexamen. De inspanningen zijn niet voor niets, want wie zijn eindexamenopdracht inlevert maakt kans op een door veel jongeren felbegeerd contract bij een influencer agency. De lessen aan de vlog academy zijn elke week vanuit verschillende pop-up klaslokalen in HEMA winkels door het hele land en via een livestream te volgen op hema.nl/vlogacademy.

Reageer als eerste