Foto: Picnic

Picnic doet het goed in Den Haag

Online supermarkt Picnic groeide in 2018 hard in Den Haag. Aan het eind van vorig jaar maakten 45.000 Haagse huishoudens gebruik van de websuper die de boodschappen gratis thuis bezorgt. Dat is ruim 12 procent van de huishoudens. In Den Haag staan nog enkele duizenden mensen op de wachtlijst.

Den Haag - In 2018 breidde Picnic het aantal steden waarin het bezorgt uit naar 70 en steeg het aantal klanten van 90.000 naar ruim 275.000. Den Haag staat op de 9e plek als het gaat om het aantal huishoudens dat gebruikmaakt van de diensten van deze online supermarkt, afgezet tegen het aantal inwoners. In Haagse Hout en Den Haag Zuid wordt 15 procent meer besteld dan gemiddeld in Den Haag.

Melk

Het best verkochte product in Den Haag was in 2018 halfvolle melk, gevolgd door bananen, komkommer, mineraalwater zonder koolzuur en scharreleieren. Mineraalwater zonder koolzuur, verse cherrytomatensoep en volkorenpizza met mozzarella en pesto werden in Den Haag minstens vier keer zoveel verkocht als in de rest van Nederland.
 
Uitbreiding
 
Er staan in Den Haag enkele duizenden mensen op de wachtlijst, dus in 2019 wordt het aantal bezorgwagentjes en bezorgers aanzienlijk uitgebreid. Picnic begon mei 2017 in Den Haag met 10 wagentjes en 30 bezorgers, inmiddels is dat gegroeid tot 40 wagentjes en 120 bezorgers. 

Meer berichten