Veelgestelde vragen

 

Op zoek naar meer informatie over de bezorging van onze kranten? Hieronder vindt u de veelgestelde vragen.

 

Wanneer kan ik de krant verwachten?
De krant wordt op de betreffende verspreiddag bezorgd voor 21.00 uur ’s avonds. Een enkele keer kan de bezorging een dag later of een dag eerder plaatsvinden, maar dat is een uitzondering en gebeurt alleen als het niet anders kan en na overleg tussen de uitgever en de verspreidorganisatie. Meestal heeft dit te maken met de beschikbaarheid van bezorgers op dat moment.

Ik heb geen krant ontvangen of een andere klacht. Wat nu?
Dat willen wij dan graag zo spoedig mogelijk weten zodat de verspreidorganisatie dit voor u kan oplossen. U kunt de klacht hier melden. De informatie komt dan direct bij de verspreidorganisatie terecht zodat die uw klacht meteen in behandeling kan nemen. 
De gegevens die u aan ons doorgeeft, behandelen wij uiteraard vertrouwelijk volgens de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming. Wilt u meer weten over hoe wij met uw gegevens omgaan? Lees dan onze privacystatement.

Ontvang ik een terugkoppeling op mijn klachtmelding?
U krijgt normaal gesproken geen terugkoppeling op uw klachtmelding. Hoewel u geen terugkoppeling krijgt, gaat de verspreidgorganisatie weldegelijk met uw klacht aan de slag!

Kan ik niet gewoon iemand aan de lijn krijgen?  
Voor het oplossen van uw klacht is het belangrijk dat uw klacht op de juiste manier wordt geregistreerd en dat u hier de juiste procedure volgt. Hoewel u dus niemand aan de lijn krijgt, is de procedure juist de beste manier om uw klacht opgelost te krijgen. En u kunt erop vertrouwen dat uw klacht die u indient zeer serieus wordt genomen. Als u de bezorgklacht indient, dan ontvangt de verspreidorganisatie deze klacht direct en die zal dan ook meteen actie ondernemen om uw klacht op te lossen. U kunt bij uw klacht duidelijk aangeven of u contact (wanneer nodig) wel of niet op prijs stelt en daarvoor uw gegevens invullen.

Kan ik de krant digitaal lezen?
Jazeker! Op deze website kunt u de krant gewoon digitaal lezen. Ook kunt u kranten van voorgaande weken lezen. Wij hopen u hiermee van dienst te zijn, u hoeft dus niets te missen.
Klik hier om de edities Centrum, Haagse Hout, Laak, Segbroek of Leidschenveen-Ypenburg te lezen.

Klik hier om de editie Escamp West, Escamp Oost of Loosduinen te lezen.
 

Wat gebeurt er met mijn klachtmelding?
Uw klachtmelding wordt direct zichtbaar in het computersysteem van de verspreidorganisatie. De klacht moet voor de volgende bezorging zijn opgelost. De registratie van uw klacht blijft ook zichtbaar bij ons zodat wij de bezorgkwaliteit van de verspreidorganisatie bij u in de buurt in de gaten kunnen houden. 

Wat moet ik doen als mijn klacht niet is opgelost?
Dat is heel vervelend. Wij verzoeken u vriendelijk om de klacht nogmaals te melden. U kunt de klacht hier melden. De verspreidorganisatie weet dan meteen dat er toch helaas weer iets is misgegaan en gaat met prioriteit uw klacht oplossen. Bij meerdere meldingen gaan wij  ook met de verspreidorganisatie in gesprek. Samen met de verspreidorganisatie stellen wij alles in het werk om uw klacht op te lossen. In de tussentijd kunt u de krant altijd digitaal lezen. U kunt de krant natuurlijk ook ophalen bij één van de afhaalpunten bij u in de buurt.

Ik heb meerdere bezorgklachten doorgegeven, wat gebeurt hiermee? 
Het is heel vervelend dat u meerdere klachtmeldingen heeft moeten doorgeven. Onze excuses daarvoor! U kunt erop vertrouwen dat achter de schermen de verspreidorganisatie er alles aan doet om de krant wekelijks en goed bij u te bezorgen. Is er echter binnen een aantal weken sprake van herhalingen van bezorgklachten, dan nemen wij contact op met de verspreidorganisatie. Er wordt uitgezocht hoe de fout is ontstaan en, als dit van toepassing is, spreekt de verspreidorganisatie haar bezorger aan. Soms moeten er nieuwe bezorgers worden gezocht. Het kan dan ook zijn dat het iets langer kan duren voordat uw klacht is opgelost. Wij vragen hiervoor uw begrip. Totdat de klacht is opgelost, kunt u altijd de krant digitaal lezen. U kunt de krant natuurlijk ook ophalen bij één van de afhaalpunten bij u in de buurt. 

Kan ik de krant zelf ophalen?
Ja u kunt ook zelf de krant ophalen. Hiertoe staan er afhaalpunten vermeld op deze site.

Wordt de krant nabezorgd?
Wij streven ernaar om op de juiste dag de krant tijdig te bezorgen. Het is heel vervelend als dit niet is gebeurd. In principe wordt de krant niet nabezorgd. U kunt altijd de krant digitaal lezen. U kunt de krant natuurlijk ook ophalen bij één van de afhaalpunten bij u in de buurt.

Hoe kan ik aan een papieren versie van de krant komen van eerdere edities?
Dit is helaas niet mogelijk omdat er geen papieren archief wordt bijgehouden. 

Ik heb een stapel kranten op straat gevonden. Waar kan ik dat melden? 
Helaas komt het wel eens voor dat er een stapel kranten wordt gevonden. Het mag duidelijk zijn dat dit natuurlijk niet mag gebeuren. Als u kranten heeft gevonden, wilt u dit dan svp zo spoedig. U kunt dat hier melden. De verspreidorganisatie zal ervoor zorgen dat deze kranten met spoed worden opgeruimd. Uiteraard wordt ook uitgezocht wie dit gedaan zou kunnen hebben en worden maatregelen getroffen zodat dit niet weer gebeurt. 

Ik wil graag bezorger worden bij mij in de buurt, hoe pak ik dat aan? 

Wil je bezorger worden in Escamp West, Escamp Oost of Loosduinen? Stuur dan een
e-mail naar bezorging.ph@uitgeverijwestmedia.nl.

Wil je bezorger worden in Den Haag Centrum, Laak, Segbroek, Haagse Hout of Leidschenveen-Ypenburg? Meld je dan aan via: krantjecontantje.nl.

Het werkt heel eenvoudig. Als je je hebt aangemeld, wordt er spoedig contact met je opgenomen door de verspreidorganisatie in jouw woonplaats. Bezorgen kan bijna iedereen en het is leuk werk. Er geldt een minimum leeftijd van 13 jaar.

Ik ben bezorger en ik wil mijn wijk opzeggen. Waar kan ik dit melden?
Je hebt een overeenkomst van opdracht met een verspreidorganisatie en met hen kun je dit bespreken. Neem svp zo spoedig mogelijk contact met je verspreidorganisatie op. 

Ik ben bezorger en ik heb  te weinig of geen kranten ontvangen. Waar kan ik dit melden?
Je hebt een overeenkomst van opdracht met een verspreidorganisatie en die zorgt voor een juiste en tijdige aanlevering van de kranten. Neem svp direct contact op met je verspreidorganisatie. Zo kun je zorgen dat iedereen toch op tijd de krant gaat krijgen.